Lite om Helsingfors resan

Kom hem 8 i söndags morse, skit trött men det är man när man sovit typ 8 timmar på 3 dagar, sjuukt haha, vi har kört hårt på denna lilla resa. Säger bara en sak, jag ska till Helsingfors igen. Vet inte vad jag ska skriva, vi gjorde kanske inte så mycket.

När vi kom till Helsingfors på Fredag morgon vid 7:20 så var incheckningen på hotellet vid 14:00 så vi gick dit och frågade om vi kunde lämna våra väskor medans vi kollade runt i stan. och det gick bra som tur var. Vi gick runt i stan inte så mycket som hade öppet, men vid 10 öppnade butikerna och vi gick in i lite olika och kollade runt. Hittade ingenting, samma tråkiga butiker som här hemma, sen gick vi ut på kvällen och tog lite och dricka, tog en cider som smakade skit äckligt så det var ju tråkigt.
Lördag morgon så käkade vi frukost buffé, galet gott tog typ allt man kunde ta så det blev som en brunch för mig del haha. Utcheckningen var vid 12 så vi låg i hotelllrummet till 12 ungefär. Så vi packade och gick runt i stan, som tur var fick vi lämna kvar våra väskor på hotellet (i ett rum för väskor) för vårat tåg mot Åbo skulle gå vid 5 så slapp vi bära runt på dom, så det tackar vi för. Vi gick runt i stan för att se fall vi hittade något, var som en liten marknad men fick inte med mig något hem. Vid 5 tog vi tåget till Åbo och satt på tåget i 2 timmar. Vid 7 kom vi fram till Åbo hamn där vi skulle byta till färjan hem mot Stockholm, den gick vid 19:45 så vi hade god tid på oss, vi satt och snacka och fick tiden att gå. När vi kommit på båten så var det dags för middag, jag och Ludde åt på någon restaurang, tog kött och pommes och Ludde tog något vegitarisk, tofu tror jag det hette. Kim och Robin Åt på ala carten men den fanns inget gott som Ludde kunde äta (han är vegitarian för er som inte vet) så jag gjorde honom sällskap. Under kvällen så drack vi alla nog lite för mycket, men kom igen, man är bara ung en gång i livet! Landade i hamn vid 7 och sov totalt kanske två timmar på båten, helt slut!
Finska meto
Luddes nya klädstil, tycker det passar :)
Hotellrummet!
Robin
Jag och Ludde
Kim och Robin
Inte lite folk som skulle på båten..
Bad om EN seriöst bild, så här har ni mina NORMALA vänner haha
Gruppbild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0